"Orthomoleculaire therapie is een vitaminen therapie",  "Uw gezondheid terug op peil brengen met voeding en supplementen".
want er is een weg naar een gezonder leven zonder medicijnen.

Voorkom een ziekte zodat het niet je leven beheerst.

De juiste vitaminen met de juiste werkingen.


U heeft klachten maar u wilt nog niet naar uw huisarts, u bent bang voor medicijnen. Kom eens met mij praten ik geef u een gezond alternatief waar u op kunt bouwen.
Tel:046-4266652 of 0683189154
Gediplomeerd orthomoleculaire suppletie therapeute Anke Janssen



Wat doet een orthomoleculair therapeut.

Een orthomoleculaire therapeut kan u vertellen welke voedingsstoffen u te kort komt en met welke voeding en voedingssupplementen u het best tot u kunt nemen aan de hand van uw klachten, en klachten van medicatie, de stoffen die u mist in uw voeding "met weinig voedingswaarden" (industriële voeding) aanvullen zonder dat u een verkeerde supplement of teveel inneemt. Voor u een voedingssupplement neemt laat u beraden en uitleggen waarom u ze dient te nemen en hoe vitaminen en mineralen samenwerken.

* Met betrekking tot de gezondheidsaspecten van de basisvoeding en de leefwijze tot verantwoorde conclusies komen.

* Wij stellen een individueel preventief suppletieprogramma en voedingsprogramma op.

* Bij een ziekte geven wij ondersteunende therapie waardoor uw immuunsysteem weer op peil komt.

* Wij bieden een keuze van verantwoorde suppletiepreparaten.( zie online winkel)

Bedrijven kampen vaak met ziekmeldingen van het personeel als het net niet uit komt, om uw personeel uit de ziekte wet te houden kunt u veel meer doen dan alleen maar te adviseren om te bewegen, en gezond te eten er is meer dat uw personeel fit kan houden, wij adviseren graag.


De juiste keuze van voeding zorgt voor minder ontstekingen in uw lichaam. 

Dus wat eten niet.

Wat werkt ontstekingsbevorderend ?

1) Suiker, ook een teveel aan natuurlijke suikers

2) Een teveel aan verzadigd vet (voeding waarin relatiefveel verzadigd vet voorkomt zijn, vlees, kaas, cacao

3) Een teveel aan linolzuur, zoals zonnebloemolie en brood

4) Gluten (vooral aanwezig in tarwe)

5) Meer eten dan de spijsvertering aan kan

6) Koolzuurhoudend water (werkt verzurend en is daarmee ontstekingsbevorderend)

7) Het hormoon insuline (geactiveerd door suiker en grote hoeveelheden koolhydraten zoals brood, pasta en rijst)

8) Stress, dus ook voedingsstress

9) verzuring van het lichaam

Ontstekingsneutraal zijn olijfolie, avocado, hazelnoten en hazelnootolie

Door te kiezen voor seizoens producten, biologische voeding en kwaliteits voedsel maken wij optimaal gebruik van de in de voeding aanwezige micronutriënten en macronutriënten, zelfs water is een macronutriënt. Dit kost tijd, geld en energie. Maar wat is daar mis mee als wij hierdoor onze gezondheid zelf kunnen beïnvloeden?

Voeding orthomoleculair basis voedingspatroon.

Voor de eiwitten:(vers)

- Vis, ansjovis, botervis, haring, heilbot, kabeljauw, makreel, paling, sardienen, tonijn, zalm, zeewolf

- Kip, rund, konijn

- Kippenlever, runderlever, nier

- eieren

- geitenzuivel

- alle soorten bonen en peulvruchten

- alle soorten noten, paranoten, cashewnoten, pecannoten, pistachenoten, macadamia's, hazelnoten, Amandelen. (bij voorkeur ongebrande en ongezouten.

- pompoenpitten, pijnboompitten, zonnebloempitten, sesamzaad

- champignons, paddenstoelen o.a. oesterzwam, shiitake, Quorn


Kruiden van A tot Z

- Anijs, Basilicum, Bieslook, bonenkruid, brandnetel, citroenmelisse, dille, fenegriek, gember, jeneverbes, kamille, kaneel, kardemon, kervel, komijn, koriander, kruidnagel, kummel, kurkuma, laurier, lavas, marjolein, mosterdzaad, munt, mierik, nootmuskaat, oregano, peterselie, rozemarijn, saffraan, salie, tijm, venkel, zwarte peper, 

Voor meer informatie en wat er nog meer op uw bord kan, zoals vervanging voor brood, broodbeleg, pasta of rijst kan ik u uitleggen, maak eens een afspraak, ik leg het u uit.

Koolhydraten uit,

- alle fruit soorten van A tot Z, Aardbei, abrikoos, Ananas, appels en peren, Bessen, citrus, dadel, Druif, Framboos, Granaatappel, Kiwi, Mango, Meloen, Papaja, Pruim, Vijg

- alle groenten van A tot Z, aardappelen, alfalfa, artisjok, asperges, avocado, bieten, boerenkool, broccoli, groene kool, knoflook, knolselderij, komkommer, koolraap, paprika, pastinaak, pompoen, postelein, rabarber, rucola, selderij, spaanse peper, sperziebonen, spinazie, spruiten, tomaten, uien(liefst rode ui), venkel, wortels, waterkers, zoete aardappel, zeekraal en lamsoor.

- zeewier, olijven, cacao, tomatenpuree

- zilvervliesrijst, wilde rijst, maïs, haver, gierst, rogge

Vetten

- extra vierge olijfolie, pompoenpitolie, hazelnootolie, walnootolie, sesamolie, amandelolie, avocado-olie, kokosolie, palmolie, tarwekiemolie, high oleïc zonnebloemolie, saffloerolie, sojaolie, rijstolie, lijnzaadolie, roomboter.

Wat beperken of vermijden?

- Koffie

- Suiker

- Geraffineerde voeding (industriële, fast food, alle bewerkte voeding)

- Kant-en-klare producten

- Alcohol

BASISPRINCIPES VAN DE ORTHOMOLECULAIRE WETENSCHAP.

* met betrekking tot de gezondheidsaspecten van de basisvoeding (Verse biologische) en de leefwijze tot verantwoorde conclusies te komen.

* een individueel preventief suppletieprogramma op te stellen, incl verse biologische voeding.

* uit de op de markt zijnde suppletiepreparaten een verantwoorde keuze te maken.

In 1985 werden de waarden uit onze voeding bekend gemaakt door Pharmakonzern Geigy (Schweiz) Het verschil is niet te beschrijven tussen 1985 - 2002 Broccoli - 73% aan calcium -62% aan foliumzuur, - 55% aan Magnesium. Bonen - 51% Calcium, - 23% foliumzuue, - 31% Magnesium, - vitamine B6 - 66%. Aardappelen - 78% Calcium, - 48% aan magnesium. Wortels -24% Calcium, - 75% Magnesium. Spinazie - 76% Magnesium, - 65% aan vitamine C. Appels; - 60% vitamine C. Bananen -12% Calcium, -79% foliumzuur, - 23% Magnesium, - 95% Vitamine B6. Aardbeien - 43% Calcium, -87% vitamine C. WAT IS ER NU ANNO 2018 NOG OVER VAN ONZE VOEDING???  En u gelooft nog steeds niet dat uw lichaam extra suppletie nodig heeft, wij zijn inmiddels in 2018 !

Waarom u niet afvalt tijdens sporten: De dagelijkse hoeveelheid aan calorieën die u tot u neemt dient u tijdens het sporten te laten verdwijnen, vergeet dat maar, sporten kunt u het beste s'morgens sporten en de maaltijden aanpassen aan uw verdere bewegingen over de dag. Geen witte koolhydraten maar vervang deze voor bruine koolhydraten, veel verse groente, fruit met mate, drink water in plaats van frisdrank of sapjes en matig uw vleesbehoefte, of vervang deze door soja of vis. snacken kunt u vervangen door noten te eten. De beste start is alle suikers te verbannen in uw voeding.

Een voedingssupplement is geen vervanging voor een dagelijkse basis voeding. Maar een gezonde biologische maaltijd en drinken is van groot belang met een verstandige aanvulling in supplementen. Om 1 gram vitamine C uit sinasappels te halen heeft u 19 sinasappels nodig. Dus is een supplement het verstandigste om zo min mogelijk aan suikers binnen te krijgen, maar wel vitamine C.

Verantwoorde Voedingssupplementen zijn ook af te halen op ons adres.

Vraag hier uw folder aan om eens goed door te lezen:

Eerst voeding dan pas medicatie. 

"Er is nog nooit iemand gestorven aan goede biologische voeding, wel miljoenen aan medicijnen.

Voeding is bij de kankerbehandeling altijd al een stiefkindje geweest. Dat geldt in nog hogere mate voor voedingssupplementen. Die zijn ronduit impopulair. Zo kijken reguliere oncologen er over het algemeen tegenaan. Toch gebruikt naar schatting 30 tot 90% van de kankerpatiënten op eigen initiatief voedingssupplementen. Vaak is de behandelende arts...

MSG

27-06-2018

MSG betekent Mono sodium glutamate, dat is in elke kant en klare maaltijd verwerkt en zeer schadelijk voor de gezondheid.