Kcal of sporten.

Het is gemakkelijker om overtollige kcal binnen te krijgen dan deze kcal weer kwijt te raken.

 1 Frikandel zijn 200 kcal is  35 minuten skateboarden om de kcal te verbranden.
1 Croissant  zijn 165 kcal is 30 minuten skateboarden om de kcal te verbranden.
1 Punt vruchtenvlaai 165 kcal is 30 minuten skateboarden om de kcal te verbranden.
1 Kroket 165kcal is 30 minuten skateboarden om de kcal te verbranden.
1 Magnum light of Magnum classic zijn 250 kcal dat is 35minuten skateboarden.
1 Portie frieten = 1 uur fietsen -38 minuten zwemmen of 2 uur wandelen.
1 Zakje chips van 160 kcal is 25 minuten gras maaien met de hand en dan zijn we de ongezonde vetten en het zout nog niet kwijt.
1 Stroopwafel of krentebol - 3 kwartier afwassen of twintig minuten skiën om de 130 kcal weer kwijt te raken.
1 Donut staat gelijk aan 1 uur zwemmen om 230 kcal kwijt te raken.
2 Besmeerde boterhammen met ham bevatten 280 kcal.

Voedingsstoffen die energie leveren p/gram.
Eiwit 4kcal (17KJ)
Koolhydraten 4 Kcal (17KJ)
Alcohol 7 Kcal (29KJ)
Vet 9 Kcal ( 38KJ)

Belangrijke functies van water zijn:
* Opslag van warmte
* Transport van warmte, bouwstoffen, afvalstoffen, antistoffen en dergelijke.
Ijskoud water drinken is slecht dit kan leiden tot een Leaky gut ( lekkende darm)

Er is 3 liter vocht nodig per dag, uit voeding van veel groente komt ongeveer 1 liter vocht, door de dag water  drinken ( 1 glas is ongeveer 150cc) en het is afhankelijk van het voedingspatroon komt er vanzelf 2 liter vocht bij.
Een teken van uitdroging of dorst hebben merk je doordat je gaat gapen.